Artúr filmélményei

Legkedvesebbek: a legkedvesebbek

2017. március 20. 09:41 - Liberális Artúr

Diszklémer: A Legkedvesebbek rovatban afféle személyes toplistát szeretnék felállítani azokról a filmekről, amelyek valamilyen szempontból különösen hatásosak voltak számomra. Az alábbi lista szubjektív és csak az eddig tárgyalt filmek szereplenek benne. A sorrend nem tetszés szerinti.

Nagyon sok mindenen múlik, hogy mikor tetszik egy film; van konkrét elképzelésem arról, hogy milyen az ideális film, de sokszor ért kellemes meglepetés váratlanul. A legbosszantóbb dolog, hogy sok múlhat a külső tényezőkön is: Milyen épp a kedvem, hangulatom? Nagy vásznon látom vagy kicsi telefonon? Egyben végig tudom nézni vagy megzavarnak közben? Releváns számomra a történet vagy még nem éltem át hasonlót? Láttam már hasonló filmet korábban vagy esetleg ugyanezt a filmet már sokadjára látom? ...stb. Ami viszont segít a választásban, az az idő. Sok filmről tudom hogy egykor tetszett, felidézve viszont alig emlékszek rá vagy nem mozgat meg különösebben, van amelyik pedig egyre erősebben él bennem. Mivel hosszú lenne a lista, egy kitételt tettem: a film egészének tetszenie kell, az egyszempontú filmekre ott a Legkedvesebbek rovat. Szóval jöjjenek a legkedvesebb filmélményeim, a mennyiség miatt kommentár nélkül:

A kölyök (Chaplin, 1921)
Ifjabb Sherlock detektív (Keaton, 1924)

Patyomkin páncélos (Eisenstein, 1925)
Dübörgő élet (Vidor, 1928)
Ember a felvevőgéppel (Vertov, 1929)



A föld (Dovzsenko, 1930)
Nyugaton a helyzet változatlan (Milestone, 1930)
M (Lang, 1931)
Nagyvárosi fények (Chaplin, 1931)

Vámpír (Dreyer, 1932)
Hófehérke és a hét törpe (Hand, 1937)



Késői találkozás (Lean, 1945)
Életünk legszebb évei (Wyler, 1946)
Biciklitolvajok (De Sica, 1948)
Piros cipellők (Powell-Pressburger, 1948)


Alkony sugárút (Wilder, 1950)
Elhagyottak (Bunuel, 1950)
Mindent Éváról (Mankiewicz, 1950)
A vihar kapujában (Kuroszava, 1950)
Ének az esőben (Donen-Kelly, 1952)
Római vakáció (Wyler, 1953)
Hátsó ablak (Hitchcock, 1954)
Rififi a férfiak közt (Dassin, 1955)
A dicsőség ösvényei (Kubrick, 1957)
A nap vége (Bergman, 1957)
Örök szomjúság (Dutt, 1957)
A siker édes illata (Mackendrick, 1957)
12 dühös ember (Lumet, 1957)


Pszichó (Hitchcock, 1960)
Tavaly Marienbadban (Resnais, 1961)
West Side Story (Robbins-Robert Wise, 1961)
Egy nehéz nap éjszakája (Lester, 1964)
Dr. Strangelove (Kubrick, 1964)
Iszonyat (Polanski, 1965)
Az algíri csata (Pontecorvo, 1966)
A jó, a rossz és a csúf (Leone, 1966)
Persona (Bergman, 1966)
2001 űrodüsszeia (Kubrick, 1968)



Az előadás (Cammell-Roeg, 1970)
A keresztapa II. (Coppola, 1974)
The Rocky Horror Picture Show (Sharman, 1975)
Annie Hall (Allen, 1977)
Radírfej (Lynch, 1977)
Mennyei napok (Malick, 1978)
Apokalipszis most (Coppola, 1979)

Amadeus (Forman, 1984)
Szemet szemért (Spike Lee, 1989)



Közelkép (Kiarostami, 1990)
Veronika kettős élete (Kieslowski, 1991)
Három szín: kék (Kieslowski, 1993)
Schindler listája (Spielberg, 1993)
Kosaras álmok (James, 1994)
Ponyvaregény (Tarantino, 1994)
A remény rabjai (Darabont, 1994)
Toy Story (Lasseter, 1995)
Titanic (Cameron, 1997)
Amerikai szépség (Mendes, 1999)
Harcosok klubja (Fincher, 1999)
Hatodik érzék (Shyamalan, 1999)

Amelie csodálatos élete (Jeunet, 2001)
Chihiro szellemországban (Mijazaki, 2001)
A sötétség útja (Lynch, 2001)
Némó nyomában (Stanton, 2003)
Túl a barátságon (Ang Lee, 2005)

Szólj hozzá!
Címkék: legkedvesebb

A bejegyzés trackback címe:

https://arturfilm.blog.hu/api/trackback/id/tr2012698423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.