Artúr filmélményei

Félbúcsú

2017. január 29. 13:06 - Liberális Artúr

 

A múlt:

Pontosan két évvel ezelőtt, 2015. január 29-én írtam meg az első filmes posztomat felkérésre. Akkor már pár hónapja belekezdtem a projektembe, aminek célja az volt, hogy szerezzek némi filmes műveltséget, mert ezen a téren voltak elmaradásaim és több dolog is akkoriban épp kedvet csinált a megszerzéséhez. Van némi rendszerezős beütésem (statisztának statisztikusnak kellett volna mennem), ezért rögtön készítettem egy listát először tíz filmmel, amiből aztán hamar harminc feletti szám lett, majd ezzel a tapasztalattal a hátam mögött elkészítettem az általam jónak minősített, első komolyabb listámat. Az alapelv az, hogy rendszeresen frissített top 100-as listák közös keresztmetszeteit vegyem alapul.

Idővel belelendültem és nem csak a több listán szereplő filmeket néztem meg, hanem mind az öt lista első 100-100 helyezettjét, majd egyéb, véletlenszerű listákat is beemeltem. Igyekeztem minden nap megnézni egyet, így a két év alatt mintegy ötszáz filmet láttam a legjobbnak és legismertebbeknek tartottak közül. De valószínűleg ez kevés lett volna, ha nem írok róluk, ugyanis így kénytelen voltam utánuk olvasni és összeszedni a gondolataimat arról, amit láttam - ez által válhattam tudatos nézővé. Valójában ez utóbbi két fázis jóval több időt vett el, mint megnézni a filmet. Persze tudom, hogy hiába mélyült el a tudásom, még mindig csak a felszínt kapargatom, amire mindig emlékeztetett, ha belefutottam egy rendes elemzésbe. (A legemlékezetesebb ilyen feleszmélésem talán az Országúton egy elemzésének kapcsán volt.)

A jelen:

Azt hiszem, most már elmondhatom magamról, hogy láttam a legfontosabb látnivalókat, és nem fogok zavartan pislogni, ha szóba kerül a téma, tehát elértem a célom. Emellett sikerült talán némi kedvet csinálni és ismertetőt írni olyan filmekről is, amelyekről más a magyar weben még nem írt. Köszönöm a családnak, hogy elviseltek idáig (valójában otthon is örültek, hogy elfoglalom magam és nem zavarok senkit), a munkahelyemnek, hogy nem terheltek le sok munkával munkaidőben, így gyakorlatilag fizették e projektemet :D. Nem tudom hány rendszeres olvasóm volt (13 követőt mutat a rendszer), de volt három rendszeres kommentelőm (Barnakanapés, moodPedro, Savanyú), akik nem trollkodtak szét és küldtek el hülyeségeim és töménytelen elgépeléseim miatt melegebb éghajlatra, hanem türelmesen elolvasták soraimat. Köszönöm Time Goes By-nak, hogy ajánlotta a blogom, és persze az internetnek a rengeteg információért és magukért a filmekért, amelyeket rendes törvénytisztelő állampolgárként természetesen mind megvásároltam egyesével. :D

A jövő:

Nem lélegezhet fel azonban senki. Nem tervezem abbahagyni a filmezést, hiszen rengeteg klasszikus van még, amit nem láttam, elő van jegyezve újabb ötszáz film. Ugyanakkor szeretném kisebb intenzitással folytatni, mert gyakran előfordult, hogy a blog miatt jóval kevesebbet aludtam, mint szerettem volna. Most azt mondom, heti egy-két poszttal számoljatok, illetve szeretnék személyes toplistákat is felállítani az eddig látottak alapján, de majd meglátjuk, hogy lesz kedvem hozzá.

Másfelől attól se kell tartani, hogy értelmes dolgok tanulmányozásával fogom tölteni az így felszabaduló időt: nyelvek vagy informatika helyett a komolyzenét szeretném a közeljövőben jobban megismerni, amiről szintén be fogok számolni új blogomon.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://arturfilm.blog.hu/api/trackback/id/tr8612698489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barnakanapés 2017.01.31. 09:40:56

Kedves MegatóCápa! :) A hosszú és néha unalmas munkaidő alatt előszeretettel múlatom blogok olvasásával az időt, és az elmúlt 2 évben Te voltál a kedvencem. Örülök, hogy belekezdtél végül, és tudom, hogy jó sok időd és energiád benne van, de remélem Te is úgy értékeled, hogy megérte ennyit belefektetni, és nemcsak ledarálni a napi sorosat gyorsan. Nagyon szép ez a teljesítmény, főleg ennyi idő alatt, és külön respekt azért, hogy a világ legunalamasabb filmjeit is végignézted becsülettel. :D
Egy rajongónak mindig fájó pont az, amikor egy blogíró leköszön. Tudom, tudom nem hagyod abba végleg, de ez akkor sem lesz már talán ugyanolyan, eleinte talán még lelkes az ember, aztán egyre ritkulnak a posztok. Minden esetre csak így tovább, bármilyen témba is kezdesz, én biztosan elkisérlek majd a virtuális utakon.

Time Goes By 2017.02.03. 23:59:31

hello,

én is csak gratulálni tudok ehhez a bloghoz, mert elképesztő, hogy ilyen rövid idő alatt ennyi filmet fel tudtál dolgozni. A filmek nézése még hagyján, arra ugye sok ember képes, de mindezeket értelmezni, megfogalmazni a mondanivalót és rendszerezni, majd legfőképpen menet közben nem megunni már nem kis teljesítmény. Bár ha jól belegondolok, a filmek végignézése is nagy szám részedről, mivel az általad végignézettek között volt jó pár olyan film, amit szerintem egy átlagos földi halandó tutira nem tud végignézni. Így jártam én Godarddal (meg még pár európai rendezővel), de annyira, hogy végérvényesen elvette a kedvem minden '60-70-es évekbeli európai filmtől. :D és ebben a pillanatban minden amit tudok róluk , az az, amit tőled olvastam. :) Igaz végignézni továbbra sem tudtam a Kifulladásigot (meg a többit). :) szóval néha kitekintek ugyan az amerikai noirok biztonságos terepéről, de aztán csak visszatérek a tutiba.
Szóval gratula az elszántságodhoz és kitartásodhoz, és remélem azért a komoly zenei project mellett nem feledkezel meg telejsen erről a blogról sem és lesznek majd még posztok.

Életunt Cápa 2017.02.07. 08:46:31

@Time Goes By: Köszönöm :)

Jó tudni hogy nem csak én vagyok hülye Godard-hoz :D
süti beállítások módosítása